חדשות

לקיחת סטטינים במינון גבוה עשויה להגן גם מפני דמנציה וקטארקט

כך מצאו שני מחקרים ראשוניים, שהוצגו בחודש שעבר במהלך הכנס השנתי של האגודה האירופית לקרדיולוגיה

לקיחת סטטינים, שנקשרו בשנים האחרונות להגנה על הגוף מפני שורה של מחלות, עשויה להועיל גם כדי למנוע דמנציה או קטרקט; כך טוענים שני מחקרים ראשוניים, שהוצגו בהולנד במהלך הכנס השנתי של האגודה האירופית לקרדיולוגיה (European Society of Cardiology). אתר "MedPageToday" דיווח על הממצאים הראשוניים, שהוצגו במהלך הכנס.

המחקר הראשון נערך על ידי חוקרים מאוניברסיטת טייפה שבטיוואן, ובדק רטרוספקטיווית 58,000 מטופלים טייוואנים שנטלו סטטינים. המחקר מצא כי הסיכוי של השלישון שקיבל את המינון הגבוה ביותר של התרופה לפתח דמנציה היה נמוך ב-59% מהסיכוי באוכלוסייה. המחקר גם מצא כי הסיכוי של השלישון האמצעי (מבחינת מינון התרופה) לפתח דמנציה היה נמוך ב-38% מהסיכוי באוכלוסייה, וזה של השלישון התחתון היה כ-31%.

החוקרים לא הפרידו בין סוגים שונים של דמנציה, אך מובילי המחקר כתבו כי הם סבורים שהאפקט המועיל של סטטינים נובע ממניעת דמנציה הנובעת מכלי הדם (vascular dementia), אחת מהדמנציות השכיחות ביותר, לצד דמנציה ממנה סובלים חולי אלצהיימר.

האתר דיווח על מחקר נוסף שהוצג במתכונת ראשונית בכנס, לפיו הסיכון לקטראקט היה נמוך ב-20% אצל מטופלים שלקחו סטטינים באופן קבוע, לעומת שאר האוכלוסייה. מחקר זה נערך על ידי ד"ר ג'ון קוסטיס מבית הספר לרפואה בניו-ברונזוויק שבניו ג'רזי.

לקריאת הדיווח המלא

נושאים קשורים:  חדשות,  סטטינים,  דמנציה,  קטארקט
תגובות