חדשות

פרופ' ניר פלד נבחר לחבר הנאמנים של הארגון הבינלאומי לסרטן ריאה

פרופ' פלד, מנהל המערך האונקולוגי ב"סורוקה" ויו"ר העמותה הישראלית לסרטן ריאה, הוא הרופא הישראלי הראשון שנבחר לגוף המנהל את IASLC

פרופ' ניר פלד. "השיטה הוכחה כיעילה ברחבי העולם במגוון סוגי סרטן". צילום: רון מילר

פרופ' ניר פלד, מנהל המערך האונקולוגי בסורוקה, מומחה ברפואה פנימית, באונקולוגיה וברפואת ריאות ויו"ר העמותה הישראלית לסרטן ריאה, נבחר לחבר הנאמנים של הארגון הבינלאומי לסרטן ריאה, IASLC. הוא הרופא הישראלי הראשון שנבחר לגוף זה.

ארגון IASLC פועל יותר מאז 1974 ומאגד מומחים בתחום סרטן הריאה מכל העולם, ביניהם: אונקולוגים, פתולוגים ורדיולוגים. בחבר הנאמנים של הארגון – הגוף המנהל אותו – 12 רופאים. במרוצת השנים הצליח הארגון להעלות את המודעות לטיפול בסרטן הריאה ולהתוות הנחיות לטיפול, במיוחד בכל מה שנוגע לרפואה מותאמת אישית.

פרופ' פלד יהיה שותף להתוויית מדיניות הארגון בתחום סרטן הריאה, לבניית תכניות לימוד למתמחים ברמה העולמית, לניהול מחקרים ולקביעת הנחיות בינלאומיות לרופאים המטפלים.

פרופ' פלד: "כנציג ישראל בארגון מוטלת עלי אחריות רבה כלפי המטפלים והמטופלים. השאיפה שלי היא להעצים את המעורבות הישראלית בהובלת הארגון הבינלאומי הזה, לשלב יותר מומחים ישראלים בוועדות המשנה שלו ולקדם את כל הקשור בהארכת ההישרדות של חולי סרטן הריאה ובשיפור איכות חייהם".

פרופ' פלד וצוות מקצועי מ"סורוקה" השתתפו בחודש האחרון בכנס הבינלאומי לסרטן הריאה שהתקיים בברצלונה. הצוות כלל רופאים מומחים ומתמחים מהמערך האונקולוגי בבית החולים וסטודנטים לרפואה מאוניברסיטת בן גוריון.

הרופאים מ"סורוקה" הציגו יותר מ-15 פוסטרים על מחקרים שונים, ביניהם: עבודתה של ד"ר רוקסנה גרינברג בנושא ביופסיה נוזלית בחולי סרטן הריאה - טכנולוגיה המקצרת את לוח הזמנים עד לטיפול וחוסכת פעולה פולשנית בהשוואה לביופסיה מרקמה. הבדיקה "צדה" את המטען הגנטי הגידולי בזרם הדם של החולה ומאפשרת לעשות עליו ריצוף גנטי כאילו נצוד מתוך רקמת הגידול.

כמו כן הוצגה עבודתו של ד"ר יהונתן יצחק שעסקה בשינוי הפרקטיקה של קרינה מוחית בסרטן ריאה בתאים קטנים. כן הוצגה עבודה על טיפולים ביולוגיים בחולים עם הפרעה גנומית ייחודית בגן RET. היא הציגה תוצאה יוצאת מן הכלל של תגובה ביותר מ-80% מהמטופלים.

פרופ פלד: "להשתתפותנו בכנס הבינלאומי היתה חשיבות רבה. הכנס נועד למפגש של עמיתים מכל העולם בתחום. השנה בלטו במיוחד עבודתם ותרומתם של הצוותים המציגים מ'סורוקה' בכל הקשור לגיוס חולים למחקר שעוסק בטיפול בחולים עם הפרעה בגן RET. יש לכך משמעות עצומה".

נושאים קשורים:  פרופ' ניר פלד,  IASLC,  סרטן הריאות,  סרטן הריאה,  בית החולים סורוקה,  חדשות
תגובות