חדשות

פרס מצוינות בחינוך רפואי הוענק למנהלת מחלקה כירורגית ב"וולפסון"

ד"ר קתי דיין זכתה בפרס על יוזמתה בהקמת בית הספר האינטרנטי למקצועות הכירורגיה שהלימודים בו מתבססים על הרצאות מצולמות של מנתחים בכירים

משמאל, ד"ר קתי דיין, מנהלת מחלקה כירורגית, וד"ר ענת אנגל, מנהלת בית החולים וולפסון. צילום: דוברות בית החולים

ד"ר קתי דיין, מנהלת מחלקת כירורגיה ב' במרכז הרפואי וולפסון בחולון, המשמשת כמנהלת "מיזם האקדמיה לכירורגיה" של איגוד הכירורגים, קיבלה את פרס המצוינות בחינוך רפואי מטעם המועצה המדעית של ההסתדרות הרפואית. הפרס ניתן לה בטקס שנערך בשבוע שעבר על יוזמתה בהקמת "בית הספר האינטרנטי למקצועות הכירורגיה הכללית". פרס נוסף הוענק לד"ר סעיד אבו זיד, מנהל מחלקת ילדים במרכז הרפואי פדה-פוריה, עבור הצטיינותו בחינוך והדרכת מתמחים ועל תרומתו הגדולה לקידום איכות החינוך הרפואי.

פרס המצוינות בחינוך רפואי מטעם המועצה המדעית של הר"י מוענק לד"ר סעיד אבו זיד , מנהל מחלקת ילדים בפדה-פוריה (מימין)

המיזם של ד"ר קתי דיין הוקם בחסות האקדמיה לכירורגיה של איגוד הכירורגים וועדת החינוך הפועלת במסגרתו. מטרת האקדמיה: לתת למתמחים בכירורגיה הכללית, פורמט נוסף לרכישה ועדכון הידע, וכן להערכת הידע הנרכש במהלך ההתמחות. וכל זאת, באופן אינטראקטיבי, נוח וזמין וברמה הגבוהה ביותר.

המיזם מתבסס על סדרת הרצאות מוזמנות ומצולמות בווידיאו שמעבירים מנתחים בכירים בישראל, בנושאים מגוונים. משך כל הרצאה - 20 דקות. רשימת הנושאים לסדרה נקבעת על ידי צוות האקדמיה. בכל חודש ניתנות בדרך זאת שתי הרצאות המתמקדות במקרים לפתרון באופן אישי או כאשר הם מוצגים בחדרי דיונים. המקרים אמיתיים מדמים מקרי-אמת, כוללים את תיאורי כל מקרה באופן מפורט, צילומי הרנטגן, ממצאים בתחום הפתולוגיה, ממצאים ניתוחיים ועוד. הפתרון לבעיה המוצגת בהרצאה מתבצע על ידי המתמחה, בדרך אינטראקטיבית, לצד הסברים שגם הם ניתנים בצורה אינטראקטיבית.

כמו כן מקבל המתמחה בתום כל הרצאה מגוון רחב של שאלות לפתרון בתבנית של שאלות ברירה. המטרה: להציג 300 שאלות למתמחים שאותם עליהם לפתור בזמנם החופשי. השאלות מתעדכנות בכל חודש בהתאם להחלטת צוות האקדמיה.

כמו כן כוללת תכנית המיזם דיון על מאמרים שפרסמו רופאים בכירים ומתמחים בוגרים בעיתונות מקצועית. צוות בית הספר האינטרנטי קובע מדי חודש את המאמר שיוצג והוא מסוכם בקצרה על ידי רופאים בכירים וזוטרים.

קטעי הווידיאו שמציגים ניתוחים נקבעים גם הם על ידי צוות האקדמיה. אלה הם ניתוחים זעיר-פולשניים, לפרוסקופיות ופתוחים המצולמים בחדרי הניתוח במהלך הפרוצדורות והם מוצגים לצפייה למתמחים באתר האקדמיה.

בנוסף עורכת האקדמיה גם קורסים כמו בנושא ההסכמה מדעת. בקורס מוצג אירוע וסרט על ההסבר שמקבל החולה על הניתוח שיעבור, קישורים לטופסי "הסכמה מדעת" שעליו לחתום ומידע על סיבוכים אפשריים הצפויים בניתוחים השונים. בתהליכי סיום בנייה נמצאים עתה קורסים אינטרנטיים בנושאים נוספים. ביניהם על  סרטן השד, קורס שיעסוק במחלות דלקתיות של המעי וקורס על בעיות בדופן הבטן.

כאמור, כל הפעילות נעשית תוך בקרה של איגוד הכירורגים וההשתתפות בהם ללא תשלום, לכל הכירורגים. בכל חודש נשלחת הודעה לכל הכירורגים על התכנים החדשים שמועלים באתר האקדמיה ובגישה מאפליקציה של המועצה המדעית. מאז שהחלה פעילות האקדמיה במיזם הזה, לפני כשנה ומחצה, השתתפו בה 470 כירורגים - מתמחים ומומחים. זכאים להשתתף בפעילות גם חברי צוות רפואי אחר וסטודנטים לרפואה. בעת שיירשמו להירשם כתלמידים בבית הספר המקוון הם יקבלו קוד-תלמיד כדי שיוכלו להשתתף בפעילות.

בצוות ההיגוי והניהול של האקדמיה ד"ר קתי דיין (מנהלת), פרופ' אחמד מחאג'נה, ד"ר איתמר אשכנזי, ד"ר חיה שוורץ, ד"ר עדה רוזן, ד"ר צבי פרי, ד"ר און סברסקי, ד"ר דני רוזין ופרופ' יורם קלוגר.

פרס המצוינות בחינוך רפואי מטעם המועצה המדעית של ההסתדרות הרפואית הוענק, כאמור גם לד"ר סעיד אבו זיד, מנהל מחלקת ילדים במרכז הרפואי פדה-פורייה. הפרס הוא עבור הצטיינותו בחינוך והדרכת מתמחים ועל תרומתו הגדולה לקידום איכות החינוך הרפואי.

עם קבלת הפרס אמר ד"ר סעיד: "יש חשיבות עצומה בעיני להכשרת הדור הבא של הרופאים - לחנך רופאים צעירים וסטז'רים, כדי שיתפתחו ויתקדמו ויהיו רופאים טובים בכל התחומים המדעיים, הקליניים והאתיים. ההשקעה ברופאים הצעירים וגם בסטודנטים היא השקעה לטווח ארוך וצריכה להיות עקבית ויומיומית".

נושאים קשורים:  חדשות,  ד"ר קתי דיין,  כירורגיה,  האקדמיה לכירורגיה,  ד"ר סעיד אבו זיד,  חינוך רפואי
תגובות

כל הכבוד! זה רק קצה הקרחון מפועלה הרב של ד"ר דיין. היא מנהלת מדהימה, חרוצה, מלמדת ואמפתית, מהווה דוגמא ומופת לרופא/ה כירורג/ית ומנהל/ת.

20.11.2019, 09:17

כל הכבוד!