קנבידיול

האם קנאביס יכול לעזור? קנאביס עם רמת THC נמוכה וללא THC כלל לטיפול בסרטן

מתגברות הראיות התומכות בהשפעות החיוביות של קנאביס לטיפול במחלות נוירולוגיות ונוירודגנרטיביות, וביעילות האפשרית שלו כמשכך כאב ומונע הקאה

24.05.2020, 18:29
מוצרי קנאביס. אילוסטרציה

קנאביס נמצא שנים בשימוש להקלת תסמינים של מחלות. למרות זאת, גורמים חברתיים ופוליטיים הגבילו את האפשרות לחקירה יעילה של התועלת האפשרית של קנאביס וניתבו לקיצונים את דעות הציבור בנושא. השימוש הרפואי והקליני של קנאביס מוגבל בשל תופעות הלוואי הפסיכוטרופיות של 9-טטרא-הידרו-קנאבינול.

בשנים האחרונות מתגברות הראיות התומכות בהשפעות החיוביות של קנאביס לטיפול במחלות נוירולוגיות ונוירודגנרטיביות, וביעילות האפשרית שלו כמשכך כאב ומונע הקאה בטיפול של כאב, בחילה והקאה הקשורים בסרטן. ישנו מספר ההולך וגדל של מחקרים פרה-קליניים המראים ש-THC יכול לעכב גדילה והתרבות של תאים סרטניים דרך המודולציה של קולטנים קנאבינואידים (CB1R ו-CB2R), אך עדיין חסר מידע קליני. במקביל, התכונות נוגדות הסרטן של קנאבינואידים ללא טטרא-הידרו-קנאבינואידים, כמו קנאבידיול (CBD), נמצאו קשורות למודולציה של קולטנים מצומדי חלבון G אשר אינם CB1R/CB2R, קולטני נוירוטרנסמיטורים, וגורמי שיעתוק מבוקרי ליגנדים, אשר יחד משפיעים על איתות אונקוגני ומאזן תהליכי החיזור. ראיות נוספות הראו גם על תכונות נוגדות דלקת של קנאבינואידים, מה שיכול להצביע על רלוונטיות בהקשר של בצקת תוך-גידולית ושל המיקרו-סביבה האימונולוגית של הגידול.

בסקירה זו תיעדו החוקרים את המנגנונים שהתגלו בנושא התכונות נוגדות הסרטן של קנאבינואידים נטולי טטרא-הידרו-קנאבינואידים.

מקור: 

Afrin F et. al (2020) Cancers DOI: 10.3390/cancers12041033

נושאים קשורים:  קנבידיול,  קנאבינואידים,  THC,  סרטן,  מחקרים
תגובות
אנונימי/ת
21.06.2020, 19:18

מתי מתחילה השפעת מתן XOFIGO , כש PSA עולה תוך כדי הטיפול אחרי הזריקה החמישית על מה זה מעיד?