חדשות

מרכז חדשנות הולך ומוקם במרכז הרפואי לגליל בנהריה

מנהל המרכז הרפואי בנהריה, פרופ' מסעד ברהום, הדגיש כי בית החולים מחויב למיזם חדשנות כדי לקדם את איכות הטיפול, הכנסת מיכשור חדשני ומתקדם והעלאת רמתו המקצועית של הצוות הרפואי

המרכז הרפואי לגליל בנהריה. צילום: רוני אלברט

בהדרגה, עוד ועוד בתי חולים בישראל, לרבות בפריפריה, מקימים עתה מרכזי חדשנות כאשר המטרה היא לחבר בין עולמות ההייטק, הרפואה והתעשייה. בשבוע שעבר החל בתהליך ההקמה של מרכז כזה גם המרכז הרפואי לגליל בנהריה – מהלך הנתמך על ידי עמותת הידידים של בית החולים.

באירוע שבו הוכרז על תחילת תהליך ההקמה, השתתפו בין היתר גם פרופ' אייל צימליכמן, סמנכ"ל רפואה וחדשנות בשיבא, וכן נציגי מרכז החדשנות ARC בבית החולים בתל השומר. בנוסף לנציגים מחממות טכנולוגיות, קרנות הון סיכון, אישי אקדמיה, רשות החדשנות הממשלתית, חברי כנסת ואישי ציבור בגליל.

מנהל המרכז הרפואי בנהריה, פרופ' מסעד ברהום, הדגיש כי בית החולים מחויב למיזם חדשנות כדי לקדם את איכות הטיפול, הכנסת מיכשור חדשני ומתקדם והעלאת רמתו המקצועית של הצוות הרפואי – "אלו הם אתגרי העתיד ברפואה", ציין פרופ' ברהום.

יותר ספציפי היה סגן מנהל בית החולים, ד"ר צבי שלג, שהציג את מטרות הקמת מרכז החדשנות ומנהלת תאגיד הבריאות שליד המרכז הרפואי, מונה בח'ית ומנהלת תוכניות ויוזמות, נאדיה דרבי סוויטאת, הציגו את פוטנציאל שיתוף הפעולה עם הגופים השונים.

מנהל מחלקת פה ולסת, פרופ' סאמר סרוג'י, מנהלת המכון הגנטי, פרופ' ציפורה פליק-זכאי וד"ר עמיאל דרור, רופא-חוקר מהמרכז הרפואי והפקולטה לרפואה של אוניברסיטת בר-אילן בגליל, הציגו את מחקריהם האחרונים.

ניתן אישור לבית החולים בנהרייה להפעיל רובוט לניתוחים

בנוסף התבשר אתמול המרכז הרפואי בנהריה כי משרדי הבריאות והאוצר אישרו לו סוף-סוף להפעיל את הרובוט לניתוחים, "דה וינצ'י" שעמותת ידידי בית החולים רכשה.

השימוש בו יאפשר לבצע ניתוחים עדינים עם פולשנות מינימלית, תוך הפחתת סיבוכים וקיצור זמני ההחלמה כמו ניתוחים גינקולוגיים ואורולוגיים שונים, ניתוחים בתחום הכירורגיה הכללית, ניתוחי סרטן הערמונית ואחרים.

הרובוט שאושר עתה לשימוש הוא השני שיופעל בבית חולים בצפון הארץ. בסך הכול יש עתה בישראל 11 רובוטים מסוג זה. את "הלחץ האחרון" לקבלת אישור ההפעלה של הרובוט ביצעה יו"ר ועדת הבריאות של הכנסת ח"כ עידית סילמן שקיימה בוועדה דיון מיוחד בנושא הזה ותבעה להגיע לפתרון תקציבי לשם כך.

עתה יש במרכז הרפואי לגליל שלושה רופאים-מומחים שעברו הכשרה מיוחדת ומיומנויות בביצוע הניתוחים הרובוטיים: מנהל מחלקת כירורגיה א', ד"ר אלי קקיאשווילי, מנהל המחלקה האורולוגית, ד"ר דוד קקיאשווילי, ומנהל אגף נשים ויולדות, פרופ' ליאור לבנשטיין.

פרופ' ברהום כינה את האישור שהתקבל "רגע היסטורי שבו הוחלט לשנות את התקנות הארכאיות מהעבר ולהוסיף רובוט דה וינצ'י מודרני לצרכי אזור הצפון".

נושאים קשורים:  חדשות,  המרכז הרפואי לגליל בנהריה,  פרופ' איל צימליכמן,  חדשנות רפואית,  פרופ' מסעד ברהום,  ד"ר צבי שלג
תגובות
10.12.2021, 08:53

שמחה מאוד הגיעה זמן שבית חולים המשמש את כל הגליל המערבי עשה צעד אחד קדימה חייב לשנות את תדמית בית החולים בנהריה