חדשות

שיתוף פעולה בתחום החדשנות הרפואית בין סורוקה ל-HIT חולון

במסגרת תכנית אקדמית ברפואה דיגיטלית ב-HIT והסכם שיתוף הפעולה יעבדו צוותי המרכז הרפואי סורוקה יחד עם סטודנטים ואנשי סגל מהמכון הטכנולוגי על פרויקטים בעולם החדשנות הרפואית

חדשנות רפואית (צילום: אילוסטרציה)
חדשנות רפואית (צילום: אילוסטרציה)

המרכז הרפואי אוניברסיטאי סורוקה בבאר שבע חתם על הסכם לשיתוף פעולה עם HIT - המכון הטכנולוגי חולון. במסגרת שיתוף הפעולה יעבדו צוותי סורוקה יחד עם סטודנטים ואנשי סגל מהמכון הטכנולוגי על פרויקטים משותפים בעולם החדשנות הרפואית וישלבו את הידע הקליני, את הניסיון ואת המומחיות של אנשי "סורוקה", עם יכולות הפיתוח והידע של אנשי HIT בתחומי מערכות מחשוב ומידע.

ד"ר עמית פרנקל, רופא בכיר במחלקה לטיפול נמרץ ומנהל החדשנות ב"סורוקה", מסר: "אנו נמצאים בתנופה אדירה בתחום החדשנות. בית החולים מקיים שיתופי פעולה עם מגוון רחב של גופים, שביניהם תעשיות בטחוניות, מוסדות אקדמיים וחברות הזנק. תוך שיתוף פעולה מול גופים אלה, אנחנו מנביטים רעיונות ומביאים אותם לכדי פיתוח, כאשר מטרת העל היא קידום של עולם הרפואה ושיפור השירות הרפואי למטופלים. שיתוף הפעולה עם המכון הטכנולוגי בחולון יניב פירות בעתיד הנראה לעין, תוך מיצוי היכולות המשותפות לשני הגופים".

ד"ר רפאל ברק ברכאן, סגן נשיא לחדשנות, יזמות ובינלאומיות במכון הטכנולוגי בחולון, מסר: "המכון הטכנולוגי חולון רואה חשיבות רבה בהסכם שתוף הפעולה עם 'סורוקה', וזאת לנוכח קיומה של תכנית אקדמית ייחודית וחדשנית ברפואה דיגיטלית ב-HIT. התכנית מיועדת להכשיר את דור הרופאים הבא בישראל לעולם הטכנולוגיות הרפואיות, בדגש על טכנולוגיות מידע, בהיותה משמשת כתכנית פרימד בעלת גוון טכנולוגי-דיגיטלי. בוגריה יוכלו להמשיך לתכניות הארבע שנתיות לתואר ד"ר ברפואה".

לדברי ד"ר ברק, "התכנית מאפשרת לבוגריה להשתלב כאנליסטים של מידע רפואי עם יכולות מוצקות בטכנולוגיות מידע ו-AI בעולם התוכן הביו-רפואי בתעשיית ה-MedTech המשגשגת. אנו רואים בסורוקה שותף טבעי ומוביל לשתי מטרות אלה, בנוסף לפעילויות מחקר ופיתוח המתבצעות ב-HIT זה מספר שנים בשיתוף פעולה פורה עם שירותי בריאות כללית". 

נושאים קשורים:  HIT חולון,  בית החולים סורוקה,  חדשנות רפואית,  ד"ר עמית פרנקל,  ד"ר רפאל ברק ברכאן
תגובות