חדשות

משרד הבריאות מתמרץ את בתיה"ח הציבוריים להגדלת היקף טיפולי IVF

בהמשך להגבלת פעילות יחידת ה-IVF באסותא ת"א, הודיע משרד הבריאות על תקציב משמעותי לתמיכה ביחידות הפוריות הציבוריות שירחיבו מיידית את טיפולי הפוריות לשעות אחה"צ ויאפשרו בחירת רופא

בדיקת תאי זרע במעבדת פוריות. צילום: אילוסטרציה

לאור ההחלטה שהתקבלה בעקבות השימוע באסותא רמת החייל, לפיה, בין היתר, הוגבלה פעילות יחידת ההפריה החוץ גופית בבית החולים, פנה היום (ג') משרד הבריאות לבתי החולים הציבוריים שיאפשרו הגדלה מיידית של היקף הפעילות וקליטת זוגות או יחידים נוספים הזקוקים לטיפולי הפריה חוץ גופית או שימור פוריות.

בשנים האחרונות חלה עלייה חדה במספר טיפולי הפריה חוץ גופית בישראל. בהמשך למספר תהליכים ודיונים במשרד הבריאות, שהחלו עוד לפני המקרים החריגים האחרונים שהתרחשו בשתי יחידות IVF במרכזים הרפואיים של אסותא (בתל אביב ובראשל"צ), מינה מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, צוות לבחינת המערך להפריה חוץ גופית ולגיבוש צעדי המדיניות הנדרשים.

אחת מהמלצות הוועדה היתה הפעלת תכנית להשוואת תנאי שוק בין ספקים פרטיים לציבוריים. תכנית זאת כוללת חיזוק של היחידות הציבוריות והפיכתן לאטרקטיביות למטופלות, באמצעות מתן האפשרות לבחור את הרופא המטפל ללא תוספת עלות מהמטופלת, ובאמצעות חיזוק היבטי השירות השונים, בהם זמינות המענה ביחידה וסקר שביעות רצון.

משרד הבריאות עדכן היום את בתי החולים כי קיים תקציב ייעודי משמעותי לתמיכה בבתי חולים שיגדילו פעילות וירחיבו את שעות פעילות היחידה לשעות אחה"צ, ואף יאפשרו שירותים נוספים כמו בחירת רופא מטפל וכי מצופה מהם לפעול בהתאם.

נושאים קשורים:  טיפולי פוריות,  חדשות,  IVF,  משרד הבריאות,  בתי חולים ציבוריים,  תקציב
תגובות
אנונימי/ת
27.07.2023, 23:40

חחחחחחחחחח.
חחחחחח.
תשלמו

28.07.2023, 03:39

החלטות אומללות הנוגדות את הטבע האנושי ומובילות לשחיתות .
רופאי היחדה הציבורית ,ומנהל היחידה שעושים פעולות באסותא למטופלות שבחרו אותו, יחגגו כעת בבית החולים הציבורי .העבודה בחדרי ניתוח ,בבתי החולים הציבוריים, בהפריה חוץ גופית ,מסתיימים סביב שעה 14:00-14:30.
כל הפונות ליחידה הציבורית תפנה למנהל שמיד יתחיל את הפעולות שלו ומי שתרצה אותו תעבור דרך הקליניקה שלו והחגיגה תימשך.
ככה עבד השרות הפרטי בהדסה ורוב הרופאים משכו את המטופלות לטיפול הפרטי, ומנהל המחלקה עבד ,ברובו בפרטי, אחרת אי אפשר היה להשיגו במערכת הציבורית.
כאשר רופא עובד בבית חולים ציבורי עם משכורת ממוצעת, ואחר כך עובד בבית חולים פרטי, יש ניגוד אינטרסים ענק כי הוא מעוניין ,שמי שרוצה אותו ,תבוא איתו לפרטי. כעת הדבר יקרה במקום העבודה שלו ואז כל המטופלות יבחרו בו וזה לא רפואה ציבורית ולא כלום.
התקציב המדובר היה צריך ללכת למשכורות גבוהות של הרופאים בבתי החולים ואז לתת הוראה שמי שעובד בבית חולים ציבורי לא יכול לעבוד בפרטי ומי שעובד בפרטי לא יכול לעבוד בציבורי.
דבר זה יעביר לתחרות הנכונה ולהגינות.

במשרד הבריאות מתעוררים בזמן שיש ארוע. לא שמעתי שסוגרים או מגבילים מחלקת ניתוחי לב אם קרתה שם תקלה.
אם גם שם היו בוחרים רופא אז מנהל המחלקה היה כל היום מנתח והשאר היו ממורמרים.
משרד הבריאות לאורך שנים לא פתח עוד יחידות פרטיות ולזאת צריך לפתוח ועדת חקירה.
ההמצאות של משרד הבריאות ללא שיתוף הרופאים הבכירים, כמוני, איך ליעל את המערכת שהם יצרו עקב אינטרסים של אנשים בכירים, מביאה להחלטות ביזריות שלא תעמודנה במהלך הזמן ,וכמו כל מהלך הנוגד את התנהגותו של הגורם האנושי, השחיתות ו בירוקרטיה תמוטט בסופו של דבר את הרעיונות האילו.