חדשות

פעילות יחידת ה-IVF באסותא ת"א תוגדל ל-25 שאיבות ביציות ביום

לאחר שפעילות היחידה להפריה חוץ גופית הוגבלה, משרד הבריאות מאפשר עתה להרחיבה, אך רופאי פוריות בכירים טוענים: "במספר הטיפולים שנקבע כעת אין בשורה למטופלות שנפגעות. מדובר בלעג לרש"

שאיבת ביציות, טיפולי פוריות. אילוסטרציה

בסיום דיון שערך בסוף בשבוע (ד') משרד הבריאות, הוחלט על העלאת היקף הפעילות ביחידת ההפריה החוץ גופית באסותא רמת החייל ל-25 פעולות של שאיבת ביציות ביום, זאת לאחר שיפור בפעילות היחידה, שנמצא גם בביקורת שנערכה ביחידה. הדיון שנערך במשרד הבריאות כלל את הרכב ועדת השימוע ונבחנו בו ההיבטים השונים בנושא תוך שקילת טובת המטופלות.

כזכור, הורדת הפעילות של אסותא רמת החייל נעשתה לאחר רצף אירועים חריגים ביחידת ההפריה החוץ גופית באסותא רמת החייל, בעקבותיהם וכן לאחר שימועים ובירור שנערכו על ידי ראש חטיבת הרפואה ד"ר הגר מזרחי, הוחלט בחודש יולי על צמצום והגבלת הפעילות המתבצעת ביחידה. בתחילת אוגוסט, לאחר שמונה יועץ חיצוני והחל שיפור בפעילות היחידה, וכן על מנת למנוע פגיעה במטופלות, הוחלט לאפשר עלייה בפעילות ביחידה.

בתגובה להודעת משרד הבריאות על העלאת היקף הפעילות ביחידת ההפריה החוץ גופית באסותא רמת החייל, נמסר מעו"ד גלעד יצחק בר-טל, המייצג עשרות רופאי פוריות, מהבכירים בארץ: "ההודעה של משרד הבריאות על העלאת היקף הפעילות מבטאת את התעלמותו מהמשבר הקשה שנוצר בעקבות ההחלטות השרירותיות שהוא מקבל. בעוד מאות מטופלות נאלצות לוותר על חלומן להורות, מקבל משרד הבריאות החלטה מופרכת, באופן שרירותי, תוך שהוא מתעלם מהזעקה שמשמיעים הרופאים והרופאות בשם המטופלות כבר שבועות ארוכים".

לטענת רופאי הפוריות, "מספר הטיפולים שנקבע כעת (בסה"כ 25 שאיבות ביום) לא נותן פתרון למאות מטופלות שנפגעות ולמאות טיפולים שנדחים ואין כל סיבה מקצועית לכך. גם הביקורות שנערכו לאחרונה ביחידה תומכות בכך ומוכיחות שקיימת היכולת המקצועית והטכנית של היחידה להפריה חוץ גופית באסותא רמת החייל להרחיב באופן משמעותי את פעילותה. מספר הטיפולים שנקבע כעת - אין בו שום בשורה למטופלות. לעג לרש".

הרופאים הפצירו במשרד הבריאות לזמנם לדיון בנושא, "אך משרד הבריאות בחר לקבל החלטה במחשכים תוך התעלמות מוחלטת מעמדתם המקצועית ותוך שהוא עיוור לסבלן של המטופלות", מציין עו"ד בר-טל ומוסיף: "משרד הבריאות איבד את הדרך והוא מחרב במו ידיו את תחום ההפריה החוץ גופית בישראל. אין לנו כוונה לתת לזה יד ואנחנו נפעל בכל האמצעים העומדים לרשותנו. ברוח הימים, אנו קוראים למשרד הבריאות לעשות חשבון נפש ולשנות את החלטתו באופן שניתן יהיה לאפשר מתן טיפול רפואי, שהוא אינו בגדר מותרות, לכל המטופלות שזקוקות לכך ומפצירים במנכ"ל משרד הבריאות להיפגש עם הרופאות והרופאים המובילים את התחום".

נושאים קשורים:  טיפולי פוריות,  אסותא רמת החייל,  משרד הבריאות,  IVF,  חדשות
תגובות